O testování a lidech

~ ~
Všechno co jsme do této chvíle naprogramovali je špatně. To že to funguje nás neomlouvá.

Tento blog bude o programování. O radosti z programování a snaze udělat ze světa lepší místo. O testování webových aplikací, lepším návrhu, čistém kódu a, fuj, o péhápku.

Když mluvím o testování mám většinou na mysli jednotkový testování, ale hlavně půjde o automatické testování softwaru takže se nevyhneme integračním a akceptačním testům. A v rámci čistoty kódu si povíme i o refaktorování a kvalitě obecně.

Hlavní důvod proč se vrhám na tak něvděčnou činnost jako je psaní o zdánlivých zbytečnostech je, že takhle ke stáru začínám být trochu radikální a doslova doruda mě vytáčí co všechno za paskvily jsou schopni programátoři vyplodit, mě nevyjímaje.

A co mě opravňuje k tomu abych do toho tak ryl? Zkušenosti, milé děti. Webové aplikace v PHP programuju už devátým rokem. Napsal jsem několik CMS i tzv redakčních systémů, webový obchod, dva frameworky... Psal jsem v Jave i C#, embedded i desktopové aplikace v několika asemblerech, v mnoha odrudách basicu včetně nechvalně proslulého VB6. Psal jsem intepretry vlastních jazyků v C i v C++ a pár řádků jsem zanechal i ve zrůdném Pascalu. Teď, po dvaceti letech, už vím jak se to dělat nemá. Vydejte se se mnou za osvícením.

A ano jsem z Prahy, takže jsem dost nafoukanej.

0 komentářů: